Friday, January 15, 2010

咁都得(獎)??

近排因為自己個 solo project 既原故,所以勁聽周杰倫。本來都冇諗住特意要去分析他的「不能說的秘密」,但當我今日再一次聽呢首歌的時候,我突然好想跟住首歌個前奏一齊彈,因為實在太 catchy 了所以我就坐了在個琴那裡開始聽下分析,然後就跟住一齊彈起來。

呢首歌係第44屆金馬獎的最佳原創電影歌曲既得獎作品係電影《不能說的 · 秘密》的主題曲「不能說的秘密」。 本來當我未去分析首歌既時候我都冇乜覺得首歌有D咩特別之處。只係覺得都只不過係他的另一首歌」,都幾好聽。但當我坐在個琴那裡開始彈既時候,我就開始驚訝起來! 令我驚訝既原因係因為原來呢首歌係超級簡單!! 整首歌既編曲由開始至到結尾,都係非常之簡單!

由前奏開始
,在前奏裡面個琴係唔會同一時間玩多過三個音的!! (唔係啊話! 咁都得?? [驚訝一])
驚訝二:原來整首歌只係用左四個 chord!!! Well, 個副歌既某個位係有多兩個 chord 既,但係整體上,首歌只係建立於 G, Em, C, D, 呢四個 chord! 仲要同一個次序,同一個擺位
驚訝三
整首歌既編曲其實整首歌,都真係簡單直接! 成首歌都係建基於那個前奏的 idea (motif) 來形成! 非常好!
驚訝四 (亦都係令到驚訝二同三出現的原因):其實,有很多歌都只是用幾個 chord 來形成有很多歌都好簡單同直接。但係最令我覺得驚訝或出奇既就係點解會得獎呢?? 2007年裡面應該有唔少電影,而當中的原創電影歌曲都應該唔少同唔錯卦? 果D歌曲既音樂編曲樂器,都應該有D係比較複雜比較多變化卦? 點解呢首歌會得獎呢?

其實複雜同多變化就唔一定係代表好既 ,至少在流行曲裡面多數都唔係。複雜同多變化,D人可能會覺得好勁,但係就未必一定係他們最喜歡聽的、最流行的咁耐以黎,最 hit最深刻、最受歡迎的歌曲,大多數都係一D簡單既歌至緊要就係D人鍾意,D人覺得好聽。所以我諗「不能說的秘密」得獎的原因都係因為有好多人認為好聽,非常受歡迎。 (又或者因為是周杰倫啦~ 哈哈哈!)

既然好聽唔好聽係一個主觀的問題
,唔知你又會唔會覺得呢首歌好聽呢?

周杰倫 - 不能說的秘密

No comments: